Tremoleu passarells!
Per als amants de la tecnologia, us diré que te dues rodes, distribuïdes estratègicament una al davant i una altra al darrere, segons el sentit de la marxa (que és únic, doncs no permet la marxa enrera tot i les 27 combinacions possibles). També disposa d'un manillar disposat simètricament respecte a l'eix del vehicle a la part davantera del quadre. Ajustats al manillar hi ha una sèrie de palanques que permeten accionar, sense deixar de subjectar-lo, els frens del davant i del darrere, així com mitjançant uns mecanismes dignes del gran Leonardo canviar la relació de transmissió de la pedalada a la roda. Cal fer esment que els pedals també estàn distribuïts antisimètricament a cada costat del xassis, de manera que quan un puja l'altre baixa, i viceversa. Així, mentres es pot parlar de la roda davantera i la darrera, en el cas dels pedals es pot parlar del dret i de l'esquerra (tot i que en algun moment, com en el que surt a la foto, n'hi hagi un endavant i l'altre endarrera). No seria el cas del manillar, que només és davanter, o el seient, que és relativament centrat.
No ho havia dit, però és de tracció al darrera, com els bòlids de fòrmula 1. Amb la finalitat de donar més confort a la marxa també ve equipada de sèrie amb un seient de forma ergonòmica que s'adapta d'una manera força encertada a la zona glútia del pilot.
La resta de detalls poden ser més complexes i encara no els he acabat de païr (m'han parlat del quadre, però desconec qui n'és el pintor; de la cadena, però no he trobat l'opressor, dels plats, però desconec el cuiner i el tipus de cuina, de la tija... però què carai deu ser la tija?)
Ah, sí, també portava un timbre, un llum al davant i un al darrere!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada